Montaż Pergoli SB350
Odprowadzanie deszczówki z pergoli
Odprowadzanie wody deszczowej z pergoli dostosowane jest do różnych sposobów montażu, a kierunek odpływu jest uzależniony od typu montażu zadaszenia oraz ułożenia podpór pergoli. Poniżej znajdziesz schematy z widokiem z góry, ilustrujące różne konfiguracje marek montażowych (czyli stóp pergoli). To zależność od sposobu montażu pergoli oraz ułożenia podpór, decyduje o tym, z której strony woda będzie odprowadzana.
Skrócona instrukcja – montaż pergoli SB350
Przed przystąpieniem do montażu upewnij się, że posiadasz niezbędne narzędzia. W przypadku korzystania z narzędzi elektrycznych, pamiętaj o zachowaniu podstawowych zasad bezpieczeństwa i higieny pracy. Szczegółowe informacje dotyczące montażu znajdziesz w instrukcji w formacie PDF.
PACZKA 1
poz.11 – Belka poprzeczna A – 1 szt.
poz.12 – Belka poprzeczna B – 1 szt.
PACZKA 2
poz.7 – Belka wzdłużna napędowa (prawa ) – 1 szt.
poz.21 – Cięgno – 1 szt.
Pilot – 1 szt.
Zasilacz – 1 szt.
PACZKA 3
poz.8 – Belka wzdłużna łożyskowa (lewa) – 1 szt.
PACZKA 4/5
poz.2/6 – Słup – 2 szt. w paczce
PACZKA 6
poz.20 – Pióro – 3 szt. w paczce
Wysięg [mm] | |
3400 | 21 szt. (7 paczek) |
3850 | 24 szt. (8 paczek) |
4300 | 27 szt. (9 paczek) |
4750 | 30 szt. (10 paczek) |
PACZKA 7
poz.17 – Pióro napędowe – 2 szt.
AKCESORIA
poz.3/9 – ISO 10642 M8x20 – 32 szt.
poz.4 – Maskownica odpływu – 4 szt.
poz.5 – ISO 10642 M4x12 – 8 szt.
poz.12 – ISO 10642 M6x12 – 2szt.
poz.12 – ISO 4017 M6-12 – 2 szt.
poz.13 – ISO 4762 M8x170 – 8 szt.
poz.16 – Tulejka spustowa – 4 szt.
poz.19 – Klucz montażowy –10– 1 szt.
poz.22 – Klucz montażowy –7 – 1 szt.
poz.25 – DIN 914 M6x8 – 2 szt.
poz.26 – Tulejka dystansowa 7 – 10szt.
poz.32 – Maskownica narożna – 4 szt.
poz.33 – ISO 7050 ST2,9×13 – 8 szt.
podkładka – DIN 125 8,4 – 8 szt.
zaślepka spustowa – 2szt.
montaż pergoli krok po kroku:
- Zmontować wszystkie 4 słupy, zgodnie z instrukcją montażu.
- Podstawę słupa (1) połączyć ze słupem (2) przy użyciu dołączonych do zestawu śrub ISO 10642 M8x20 (3).
- Maskownicę (4) dokręcić we wskazanym miejscu za pomocą śrub ISO 10642 M4x12 (5). Podczas skręcania należy uszczelnić miejsce łączenia maskownicy (4) z podstawą (1) i słupem (2) oraz miejsca śrub (3) łączących słup (2) z podstawą (1).
- Po skręceniu należy uszczelnić łączenie słupa (2) z podstawą (1). Pozwoli to na wyciekanie wody przed dedykowany do tego otwór.
- Skręcić obie bramy składające się ze słupa (prawego) (2) oraz słupa (lewego) (6) z belką wzdłużną napędową (7) oraz łożyskową (8) za pomocą śrub ISO 10642 M8x20 (9).
- W trakcie osadzania belki na słupy należy uszczelnić słup w miejscu odprowadzenia wody
- Skręconą bramę z belką napędową (10) należy ustawić w pozycji pionowej i nasunąć belkę poprzeczną A (11) oraz belkę poprzeczną B (12) i skręcić za pomocą śrub ISO 4762 M8x170 (13).
- Drugą stronę belek poprzecznych do czasu montażu drugiej bramy podtrzymać. W przypadku braku możliwości swobodnego nasunięcia belek poprzecznych należy poluzować śruby w belce wzdłużnej (10).
- Na belki poprzeczne (11 i 12) nasunąć z drugiej strony wcześniej skręconą bramę (patrz pkt.2) składającą się ze słupa lewego (6) i prawego (2) oraz belki wzdłużnej łożyskowej (8). Po nasunięciu, całość skręcić przy pomocy śrub ISO 4762 M8x170 (13). Po złożeniu konstrukcji do otworów spustowych rynny zamontować tulejkę spustową (16) uszczelnioną silikonem. Istnieje możliwość zaślepienia dwóch otworów spustowych zaślepkami spustowymi.
- Po zmontowaniu całej konstrukcji należy wymierzyć przekątne, odległości oraz sprawdzić odpowiednie wypoziomowanie (poziomy oraz piony).
- Po poprawnym ustawieniu konstrukcji należy zakotwić wszystkie słupy. Po zakotwieniu, uszczelnić przestrzeń pomiędzy belką poprzeczną, wzdłużną i rynną.
- Po zakotwieniu całej konstrukcji przystąpić do montażu piór, który należy rozpocząć od wsunięcia dwóch piór napędowych (17).
- Pióra napędowe wsunąć w łożyskowane otwory oznaczone na belce. Pióra wkłada się pod skosem od strony belki wzdłużnej napędowej (7), a następnie wsuwa się od strony belki wzdłużnej łożyskowej (8), którą należy zabezpieczyć od wewnątrz belki segerem DIN6799 – 10 za pomocą dołączonego klucza montażowego (19).
UWAGA! Pióra napędowe różnią się sworzniami od strony napędu.
- Po zakotwieniu całej konstrukcji przystąpić do montażu piór, który należy rozpocząć od wsunięcia dwóch piór napędowych (17).
UWAGA! Pióra napędowe różnią się sworzniami od strony napędu.
- Pióra napędowe wsunąć w łożyskowane otwory oznaczone na belce. Pióra wkłada się pod skosem od strony belki wzdłużnej napędowej (7), a następnie wsuwa się od strony belki wzdłużnej łożyskowej (8), którą należy zabezpieczyć od wewnątrz belki segerem DIN6799 – 10 za pomocą dołączonego klucza montażowego (19).
- Po zamontowaniu piór napędowych, wsunąć pierwsze pióro (20) z brzegu.
- Pióro należy wsunąć wg informacji zawartych w pkt. 6 zgodnie z umiejscowieniem strony napędowej (7) oraz strony łożyskowej (8) i zabezpieczyć od wewnątrz belki segerem DIN6799 – 10 za pomocą dołączonego klucza montażowego (19).
- Od stron belki napędowej (7) włożyć częściowo uzbrojone cięgno napędowe (21).
- Cięgno (21) powinno znajdować się pomiędzy zaślepką pióra, a belką napędową (7) sworzniami obróconymi do wewnątrz systemu.
- W celu łatwiejszego zamontowania cięgna należy przesunąć pióra (17) w stronę belki wzdłużnej łożyskowej.
- W pierwszej kolejności montujemy cięgno na dwa pióra napędowe (17) wsuwając wystające sworznie z cięgna do łożyskowanych otworów zaślepki piór i zabezpieczając je segerem DIN 6799 – 7 przy pomocy klucza montażowego (22).
- Belka napędowa (7) wewnątrz uzbrojona jest w zespół napędu (23).
- Po założeniu cięgna należy zamontować ramiona napędowe (23) na sworznie zaślepek piór napędowych (17) i dokręcić je przy pomocy śrub ISO 10642 M6 x 12/ISO 4017 M6 x 12 (24) oraz DIN 914 M6 x 8 (25).
UWAGA! W przypadku problemu z montażem ramion, podłączyć silnik i ustawić tłok w pozycji dogodnej do montażu. Silnik elektryczny powinien zostać podłączony przez osobę z odpowiednimi uprawnieniami.
- Oba pióra napędowe (17) od wewnętrznej strony belki napędowej zabezpieczyć dodatkowo DIN 6799 – 10 przy użyciu klucza montażowego (19)
- Po zmontowaniu układu napędowego (23), ustawić pióra pionowo oraz nałożyć na sworznie cięgna wcześniej zamontowane pióro (20) i zabezpieczyć je segerem DIN 6799 – 7 przy pomocy klucza montażowego (22).
- Po uzbrojeniu pierwszego pióra (20) od strony napędowej (7) zamontować od wewnątrz belki tulejki dystansowe (26) na co drugie pióro i zabezpieczyć DIN 6799 – 10 przy użycia dedykowanego klucza montażowego (19).
UWAGA! W przypadku problemu z montażem i zabezpieczeniem tulejki, należy dociągnąć pióro do belki wzdłużnej napędowej (7).
- Montaż kolejnych piór (27) rozpocząć od strony piór napędowych (17) postępując wg informacji zawartych w pkt. 6 oraz pkt. 11 zgodnie z umiejscowieniem strony napędowej (7) oraz strony łożyskowej (8) i zabezpieczając pióra od wewnątrz belki segerem DIN6799 – 10 za pomocą dołączonego klucza montażowego (19).
- Pióra (27) podczas montażu nasuwać od razu na sworznie cięgna i zabezpieczać segerem DIN 6799 – 7 przy pomocy klucza montażowego (22).
Montaż centrali Blebox
- Po poprawnym zamontowaniu piór przechodzimy do podłączenia Centralki Blebox. Centralka jest docelowo zamontowana w belce, istnieje możliwość zamontowania zaślepki z centralką w dowolnym narożniku.
- W tym celu należy odkręcić zaślepkę (30) z zamontowaną centralką i w miejscu, w którym ma być zamontowana centralka należy wykręcić jedną z bocznych zaślepek profilu (28) i wkręcić zaślepkę (30) przy użyciu tych samych wkrętów (29).
UWAGA! Silnik oraz zasilacz podpinamy do centralki na podstawie załączonego schematu znajdującego się w DTE, tylko przez osobę z odpowiednimi uprawnieniami. Kable można podpiąć jeszcze przed zamontowaniem zaślepki z centralką.
- Sprawdzić poprawność działania systemu, następnie zabezpieczyć przewody przez ich odpowiednie ułożenie w belkach.
- Wyprowadzić przewód zasilania oraz zakliknąć wszystkie profile wieńca od góry profilami rewizji (31).
- W narożniku z zaślepką z zamontowaną centralką należy wykonać otwory w maskownicy umożliwiające swobodne jej nałożenie. Otwory umożliwiają swobodne zamontowanie anteny centralki oraz przeprowadzenie kabla zasilającego.
- Po zmontowaniu systemu i sprawdzeniu jego pełnej funkcjonalności jest możliwość dokręcenia na naroża maskownice (32) przy pomocy wkrętów ISO 7050 – ST2,9×13 (33) znajdujących się w akcesoriach.
UWAGA! Otwór pod wyprowadzenie kabla zasilającego w maskownicy narożnej jest opcją.
Otwór można wykonać w dowolnym narożniku systemu.
- Po dokręceniu maskownic narożnych należy zamontować antenę centralki (34) dokręcając ją w miejscu zamontowania centralki.